Re: DOSik

Autor: Wiktor S. <wswiktorM_at_LPApoczta.fm>
Data: Thu 05 May 2005 - 01:15:39 MET DST

> Do czasu WXP Były/są dwa Wincośtamy: Oparty o DOSa W3x/W9x/WME
> oraz system operacyjny WNT (którego projektantem jest projektant
> VMSu). Jak jest później (na przykład z W2k3) tego nie wiem.

Ostatnim DOS-owym Windowsem był Millennium. 2000 to NT 5.0; XP-ek to NT 5.1;
2003 to serwerowa wersja XP. Longhorn też jest NT-kiem.

> Teraz będziemy mieli WL :) i pewnie za jakiś czas Wincośtam
> urośnie do miana systemu Operacyjnego z prawdziwego zdarzenia.

Nie bardzo sobie potrafię uzmysłowić, czym jest to prawdziwe zdarzenie
czyniące uniksa Systemem Operacyjnym w przeciwieństwie do łindowsa.

> WNT miał stanowić zagrożenie dla Uniksa i zdominować świat.

A nie dominuje? Wśród "zwykłych" użytkowników znaczy się.

> Tymczasem świat (w Polsce przynajmniej) zdominowała CATV
> (komunistyczna telewizja kablowa)

?? Możesz to rozwinąć?

> Ponoć pomiędzy W3.11 a pierwszym W95 (poza GUI) prawie nie było
> różnic. :)

No nie przesadzaj... po prostu Win 95 był kolejną wersją systemu, a nie
powstawał od zera. W takim znaczeniu to "prawie nie ma różnic" między 95 a
95 OSR2, OSR2 a 98, 98 a 98SE i 98SE a Me.

--
Azarien
wswiktor&poczta,fm