Re: ACAR - listwa zabezpieczająca...

Autor: Marek <marek9993_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Tue 03 May 2005 - 18:28:12 MET DST

KP <ktotekWYTNIJTO@op.pl> napisał(a):

> Czy to prawda, że używanie listwy zabezpieczającej ma sens jedynie w
przypaku
> wpięcia jej w gniazdo z bolcem - uziemieniem, bo inaczej nie spełnia ona
swojej
> roli?

Ja mam wspaniałą listwę - z przekaźnikiem. Podczas włączania listwy
trzeba nacisnąć dodatkowy guzik dla włączenia podtrzymania przekaźnika.
W razie krótkiej przerwy w zasilaniu, listwa się wyłączy, ale sama się
włączy.

Niestety to zapewne jakiś wybryk natury, bo gdy pytałem w różnych sklepach
o listwę zabezpieczającą z przekaźnikiem, to patrzą na mnie jak na zielonego
słonia z różowymi uszami :)

Znajomy sprzedawca tłumaczył mi, że takie listwy są zauważalnie droższe
i nie chcą schodzić, bo przeciętny użytkownik nie inwestuje
w takie "fanaberie" jak lepszy zasilacz czy lepsza listwa zabezpieczająca :(

Tak sobie myślę, że dla handlowców lepszym rozwiązaniem jest to bez
przekaźnika, bo jak się komputer wyłączy i natychmiast włączy, to zawsze
jest szansa, że coś trzaśnie, a wtedy klient przyjdzie po nowe.

Marek