Re: nf3 czy VT890

Autor: Jolly Roger <NOSPAMmach82_xl_at_wp.plNOSPAM>
Data: Tue 03 May 2005 - 17:49:23 MET DST

Dnia Tue, 3 May 2005 17:09:42 +0200, Pawel napisał(a):

> Interesują mnie płyty gigabyte, ale nie wiem co bedzie lepsze- Czy
> płyta z chipsetem n-force 3 lepszy niż via, vt890?
Lepszy w czym? Wydajność będzie praktycznie taka sama. Popatrz na ceny
i wyposażenie tych płytek i sam zdecyduj. Do tego worka możesz dodać
jeszcze płytkę gigabyte K8NF-9 na nForce4 z PCI-E.

> Niewiedząc który lepszy dodam że płyta na nf 3 ma złacza AGP i PCI,
> natomiast z tym drugim już są na PCI express,
Via 890 ma PCI-E a nforce3 AGP. Trzeba pamiętać, że karty graficzne na
PCI-E są tańsze niż ich odpowiedniki na AGP. Jeżeli jednak posiadasz
już kartę na AGP i nie chcesz wymieniać, to kupno płytki z PCI-E nie
jest warte świeczki. Wybór jest trudny - jak budujesz platformę od
zera, to lepiej wziąć coś na Via 890 lub nForce4.

> I przy okazji zapytam czy róznice miedzy AGP x8 są duże w
> porównaniu do PCI express?
Różnice są żadne. Przynajmniej na razie.

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [Pentagram QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]