[OT]Re: USB i PIO/DMA

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 03 May 2005 - 10:36:05 MET DST

> Ostatnio zwolnił mi komp. No w końcu doszperałem się że dysk ustawiony
> jest w tryb PIO4

Mialem kiedys sytuacje, ze Win XP zmienil mi, ktoregos pieknego dnia dysk
(Samsung 160 GB) prim/master z UDMA5 ma PIO :-/
I nie dalo sie tego w zaden sposob odmienic, a dodam, ze system sie
potwornie spowolnil wtedy (przy odczycie z dysku skakal nawet kursor myszy).
Co dziwne transfer z pozostalych dyskow i napedow cd/dvd pozostal
niezmieniony.
Pomogla dopiero reinstalacja Windozy.

> Czasami zdaża się że BIOS nie rozpoznaje dysku, pomaga wyłączenie
> zasilania od HDD lub jak zauważylem ustawienie dysku w BIOSIe od nowa.

Jesli o to chodzi to sprawdz wpierw podlaczenie kabelkow (czy jakas wtyczka
nie jest poluzowana) lub czy kabelek od hdd jako taki nie jest uszkodzony
(np. pekniety). Jesli tam wszystko jest ok. to mozna podlaczyc inny dysk
twardy, jesli problem zniknie to szwankuje hdd a nie plyta.

> Dodatkowo ostatnio modem po USB zdaża się że nie wystartuje razem z WinXP
> po starcie muszę wyjąć wtyczkę Z USB i włążyć ponownie i rusza OK.

Moze jestes zwyczajnie niecierpliwy. Mam ten sam modem i on zwyczajnie musi
chwile "przemyslec rozne sprawy" juz po starcie systemu zanim zanim bedzie
umial nawiazac polaczenie. Ale ogolenie nie laczylbym problemow z hdd i usb
raczej.

::-:: fobiusz ::-::