Re: Jak ktos sie nudzi, konfig. do oceny

Autor: elektronik <lucas21_at_o2.pl>
Data: Mon 02 May 2005 - 19:42:28 MET DST

> Nie twierdzę, ale przy obecnych cenach i różnych standardach nie ma sensu
> zmieniać.

Co innego zmieniać z socket A na 754 a co innego polecać/kupować coś nowego i
drogiego na socket A...

> Tak się składa, że na niejednym NF7-S złożyłem kompa.

I co z tego? Dużo ludzi składa...

> analogowego wyjścia abita,
> gdzie na
>
> Wyższości jakości nie ma, ale np porównując NF7-S do MSI KT6 ta druga
> powoduje odczucie pewnego dyskomfortu przy dłuższej pracy. To był jeden z
> powodów dla którego zmieniłem płytę.

Hmm.. takimi argumentami nie przekonasz nikogo do wybrania soundstorma.
Może coś konkretniejszego?

> A ja polecam podpierać swoje wnioski typu "NF7-S2 nie poleciłbym wrogowi"
> porządnym przykładem - czego w nim brak, co w nim nie tak. A forum Tweak nie
> interesuje mnie. Zauważ, że 90% pytań o konfigurację kompa pochodzi od
> userów nie mających nawet w planach podkręcenia, więc podpieranie się tym,
> że jakiś matoł z Tweaka nie wykręcił na np. Abit NF7-S2 FSB250 z Bartona
> 3000+ to bezsens.

Po pierwsze - nie robiłem ankiet na tweaku, nie wiem ile procent kupuje sprzęt
planując OC:P. Sądze że jednak więcej niż 10% userów udzielających się na tweaku.
Po drugie - założenie że userzy znani z tweaka to pospolite matoły pozostawiam
bez komentarza (choć przyznam że ostatnio forum podupadło)

> Więc żeby nie było niejasności: porównaj NF7-S z NF7-S2 lub NF7. Teamat tych
> płyt jest jak dla mnie bardzo interesujący.

Z braku chęci do dalszego polemizowania z Tobą napisze tylko o podstawowych
wadach NF7-S2 tj "dwufazowym" układzie zasilania procesora (kiedyś epox wypuścił
 serię 8rda+ z takim zasilaniem i nietrudno się domyślić jakie były
doświadczenia userów z tą płytką). Drugi problem to zakres regulacji napięcia
procesora, bodaj do 1.824V (przy 2.3V w NF7-S, ale to już wiesz;). Trzecia
niespodzianka: w S2 nie ma możliwości zmiany mnożnika w biosie (tak, to
prawda!). Wiadomo do czego kupuje się abita - do OC, a w takim kontekscie już te
braki które opisałem dyskwalifikują S2. I jeszcze kolejne jajo - nie ma
soundstorma:P. Bo S2 to tak naprawde NF7 z sata i nowym radiatorkiem na chipsecie..
Szczerze mówiąc jak na gościa który złożył już tyle komputerów na tym abicie
jesteś mocno niedoinformowany. No offence, mam tylko jedna prośbę - zanim
zaczniesz doradzać coś innym - sprawdź co im doradzasz.
A żeby nie było że czerpie całą wiedzę z tweaka - to wszystko o czym pisałem
jest do znalezienia m.in w artykule na egiełdzie.
pzdr.