asus P4PE problem z 1394;

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 01 May 2005 - 21:13:44 MET DST

witam!

mam plytke Asus P4PE; sprawdzalem dwa BIOSy: 1007 i 1006;
odpowiednio najnowszy (11.2003) i nieco starszy (07.2003);
w obydwu przypadkach menu BIOS nie zglasza mi opcji do
wylaczania/wlaczania kontrolera 1394 (VIA6307); dodatkowo
kontroler ten nie pojawia sie na liscie urzadzen wywalanej
przez POST;

no i bylby w tym sens, bo P4PE wystepowalo w dwoch wersjach:
jedna miala VT6307 a druga nie miala; problem w tym, ze OSy
uporczywie wykrywaja mi ten kontroler; w windows 98 widnieje
jako urzadzenie "nie dziala" (z wykrzyknikiem) i ma przydzielone
zasoby (m.in. IRQ 10, ktore w tabelce POST nie wystepuje);
w bootowalnym rescuecd (gentoo) rowniez jest 1394 wykrywane
na tych samych zasobach;

niestety nie mam informacji, czy ten kontroler fizycznie jest
na plycie, czy go nie ma - nie moge otwierac obudowy, ale
na 100% nie sa wykonane zadne wyprowadzenia na obudowe (bo
to ustrojstwo konczy sie golymi pinami na laminacie);

zastanawiam sie, kto ma tutaj racje - OS, czy BIOS; bo jest
to jakies dziwne, ze BIOS nie zglasza, a OS wykrywa; czy jest
mozliwe, ze nowsze wersje BIOS "nie wspieraja" wbudowanego
kontrolera 1394 "bo tak" - np. bo producent zapomnial, ze
byla plyta w takiej wersji??

pzdrv;
adas;