Ktory laptop?

Autor: Marcin Gora <mgora_at_gazeta.pl>
Data: Sun 01 May 2005 - 02:45:06 MET DST

Witam,

mam zamiar kupic sobie laptopa.
Wacham sie pomiedzy:

http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=1286806&CatId=1345

albo

http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=1034849&CatId=1345

Ponizej dane:

Emachines:

   Operating Systems MicrosoftŽ WindowsŽ XP Home
   Platform Learn More Notebook PC
   Expansion Ports 1 - Type I/II PC Card Slot
   Processor Brand AMD
   Processor Class Athlon™ 64-Bit Processor
   Processor Speed 3200+
   Additional Technologies HyperTransport™ Technology
   Memory Type DDR
   Memory Size 512MB (256MB x 2)
   Memory Speed DDR333 (PC2700)
   Memory Slots (Total) 2
   Memory Slots (Available) 0
   Capacity 80GB
   Optical Drive Type DVDąRW
   Type Media Reader
   Graphics Description Integrated Graphics
   GPU/VPU ATI MOBILITY RADEON 9600
   Video Memory 64MB
   Communications Description Integrated Modem
   Integrated LAN
   Integrated Wireless LAN
   Interface Type 802.11g Wireless Networking
   RJ-11 Phone Connector
   RJ-45 Ethernet Connector
   Width 14"
   Height 1.6"
   Depth 10.4"
   Weight 7.5 lbs
   Display Type WXGA
   Viewable Screen Size 15.4"

Albo Toshiba Satellite P15-S420 Intel Pentium 4 (HT) 3GHz

Operating Systems MicrosoftŽ WindowsŽ XP Home
Platform Learn More Notebook PC
Expansion Ports 1 - Type II PC Card Slot
Processor Brand Intel
Processor Class Pentium 4
Processor Speed 3GHz
Additional Technologies Hyper-Threading Technology
Memory Type DDR
Memory Size 512MB
Memory Speed DDR266 (PC2100)
[...]
GPU/VPU NVidia GeForce FX Go 5100
Video Memory 32MB
Communications Description Integrated Modem
Integrated LAN
Integrated Wireless LAN
Interface Type Atheros 802.11g
RJ-11 Phone Connector
RJ-45 Ethernet Connector
Width 14.2"
Height 1.7"
Depth 10.8"
Weight 7.99 lbs
Display Type WXGA
Viewable Screen Size 15.4"

Laptop bedzie sluzyl mi do pracy (programowanie baz danych), prezentacji
mulitmiedialnych, ale rowniez do gier od czasu do czasu.
Generalnie Toshiba ma grafike GeForce FX Go 5100 z 32 MB, a Emachines
Radenona 9600 z 64 MB. Ja mam sympatie do GeForce, Radeonow jakos nigdy
nie uzywalem.
No i procesor - tu A64, tam PIVHT... Jak dla mnie procesor przemawia za
Emachines, grafika za Toshiba.. i wez sie tu czlowieku zdecyduj :-)

Umie ktos cos doradzic sensownego? Do tej pory uzywalem innego Emachines,
i bylem zadowolony. Natomiast wszysty mowia mi ze Toshiba lepsza - wiec
moze Wy wiecie, pod jakim wzledem?

Dodam ze dlugosc pracy na baterii itp zupelnie mnie nie interesuje,
pracuje w biurze / domu, ew. moge podlaczyc sie w samochodzie, wiec
wszedzie mam jakies zrodlo zasilania.

Jezeli chodzi o gwarancje i serwis, mieszkam w Stanach, wiec argument ze
Emachines nie ma w Europie gwarancji mnie nie dotyczy.

Pozdrawiam serdecznie,
Marcin