Re: LCD vs CRT wp³yw na oczy

Autor: zzz <zzzzzzzzzzzz_at_poczta.fm>
Data: Sat 30 Apr 2005 - 16:37:29 MET DST

> Cena monitora nie ma tu nic do jasno¶ci ¶wiecenia (a jezeli juz kto¶ na
si³ê
> takiej prawid³owo¶ci siê doszuka, to powiedzia³bym, ¿e to dzia³a ale w
> przeciwnym kierunku).

Fakt, cena nie ma wiele do rzeczy. Czasem tylko te dro¿sze maj± lepsz±
regulacjê ¶wiat³a lamp.

> ale pewnie na te, które migaj± z czêstotliwo¶ci± 50Hz. W LCD nie masz tego
> problemu.

Nie chodzi o migotanie, ale o schorzenie nazywaj±ce siê "uczuleniem na
¶wiat³o jarzeniówek" - po prostu niektórzy s± uczuleni i tyle - LCD dla nich
odpada. Nie wiem czy da siê to leczyæ, ale okulista wtedy wskazany.

> Mylisz siê. Za 1500z³ kupisz ju¿ nie najgorsz± 19" na PMVA. Np. tutaj:
> http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=103_131&products_id=1522
> Sam u¿ywam i jestem mocno zadowolony.

Faktycznie. By³em przekonany, ¿e ten monit jest nieco dro¿szy. :)