nagrywarka liteon 1633S zepsuta?

Autor: zzz <zzzzzzzzzzzz_at_poczta.fm>
Data: Fri 29 Apr 2005 - 16:36:33 MET DST

Mam "drobny" problem z nagrywarką LiteON 1633S. Jakiś miesiąc temu
zaktualizowałem firmware do wersji BS0S. Do dzisiaj było wszystko ok.
Dzisiaj po nagraniu nie odczytał dwóch płytek (nie wiem czy da się je
odczytać na innym DVD, nie mam dostępu do innego)... Próbowałem zmieniać
firmware np. na starszy, bez rezultatu (rezultatem były kolejne dwie zepsute
płytki :| ).
Dodatkowo przy próbie odczytu zgrzytnął i teraz sobie tak zgrzyta po każdym
włożeniu płytki, zaczyna nią mleć hałasując dość mocno, a po otworzeniu
szuflady okazuje się, że płytką kręcił, ale nie podniósł jej - leżała na
tacce...

Co robić? Może to być wina firmware'u? (testowałem później różne, niektóre
powodowały migotanie diody i zabicie nagrywarki, ale zgrzytu się nie
pozbyłem - możliwe, że padło coś w środku). Co na to powie serwis
(nagrywarka jest na gwarancji, hehe, ale pewnie ją właśnie straciłem)? Czy
będzie się czepiał zaktualizowanego biosu (jest wgrany aktualnie niefirmowy,
bo firmowe podowują miganie diody i blokadę)?

Dzięki za ewentualne odpowiedzi i nie krzyczcie zbyt głośno, zdaję sobie
sprawę, że zabawa z firmware'ami nie była zbyt rozsądna, ale nie byłem
pewien co spowodowało uszkodzenie po nagraniu dwóch pierwszych płytek (byłem
przekonany, że firmware BS0S, ale później przypomniałem sobie, że od czasu
jego wgrania dobrze nagrało się już kilka płytek...).