problemy z fx5700

Autor: Paweł Kata [ gma / mastaG ] <gma_at_op.pl>
Data: Thu 28 Apr 2005 - 01:13:40 MET DST

Thursday, April 28, 2005, 00:58:46

Witam!

Próbuję zdiagnozować pewien problem z kartą graficzną...

Na początek mój piec: axp2000+, 512mb ddr333, winxp/suse-9.2, VIA KT333,
AGP x4, najnowsze stery.

Zakupiłem ostatnio fx 5700, 128 bit, 256 mb. Wsadziłem go w swoją mobo,
odpalam hl2, a tu mi gdzieniegdzie tekstury mrugają. Zrobiłem restart
kompa, wszystko gra. Innym razem tekstury zrobiły się całe czerwone,
jakby ktoś kanały G i B z palety kolorów usunął. Potem znowu działa.
Innym razem sama gra chodzi bez problemów, ale za to menusy mrugają.

Grałem w dooma3, w sumie to cały jeden dzień, bo mnie ta gra po prostu
nudzi, ale od razu wszystko było spoko.

Poprzednie stery wywaliłem drivercleanerem i wgrałem nowiutkie, zarówno
pod lina jak i pod wintendo.

Zainstalowałem CoolBits i przetaktowywałem kartę "w dół", co by jakiś
zapas miała. Zaniżanie taktowania rdzenia nic nie dawało. Zaniżanie
taktowania pamięci (o całe 100mHz!) i wszystko prawie chodziło
bezbłędnie, no ale pograłem w hl2 z godzinę i znowu jakieś zczerwieniałe
śmieci na ekranie.

Myślę "za ciepło w pokoju". No to zdjąłem część obudowy z pieca - nic
nie pomogło. Zastosowałem wobec tego chłodzenie maksymalnie pasywne -
otwarłem okno przy chłodnej nocy ;-) Też nic.

Tu już się dla mnie robi za dużo możliwych czynników, polskie google
milczy, archiwa usenetu dają tylko różne podejrzenia.

Tak więc pytanie dnia: jak myślicie w czym problem?

Proszę o sugestie i dzięki za uwagę.

--
 ___ _ _ ___  | Paweł Kata [ gma / mastag ]
| . | ' | .'| | e-mail : gma@wywalto.op.pl
|__ |_|_|__,| | www    : www.g-lotto.info
|___|         | motto  : Fx + Tb = 1,618