Re: Czym przetestowac RAM

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 28 Apr 2005 - 00:03:46 MET DST

"Szo" d4ovki$jsi$1@nemesis.news.tpi.pl

> albo ja jakis nie kumaty..ale ktoora versje mam sciagnac? kazda jakas bez
> sensu? to jest normalny program typu program? czy cos bardziej
> skomplikowanego?

Jeśli masz nagrywarkę, płytę CDRW lub DVD-/+RW, rozzipiacz :)
i możesz zbootować z bootującej płyty, to na przykład tę:

  ** Memtest86+ V1.55 (03/28/2005) **
  Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.gz)
  Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip)

Możesz nawet podmontować taki obrazek ISO i na jego ,,podstawie"
budować obrazek tego, co chcesz nagrać niebootującego się i mieć
na przyszłość gotową płytę do testów RAMowych z tym, co i tak :)
chcesz nagrać. :) Ja w ten sposób (czyli z bootującym dodatkiem)
nagrywam niemal wszystko; także filmy DVD. :) Na ,,komputerowym"
czytniku nie ma z nimi problemu, jak jest w stacjonarnych -- nie
wiem. :)

Po nagraniu takowej płytki -- możesz zapuścić takowy test na wiele
godzin (na przykład na całą noc), aby się przekonać, czy z RAMkami
nie będzie problemu po ich nagrzaniu. :)

Ja do budowy obrazków ISO zazwyczaj używam MagicISO, ale można
użyć czegokolwiek, co potrafi takowy obrazek namalować, a jest
w czym wybierać. :) Do wypalania zazwyczaj używam CloneCD albo
DVDDecryptera, :) który ma te zaletę, iż potrafi przeprowadzić
weryfikację zapisu, :) ale chyba nagrywa tylko na nagrywarkach
DVD. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'