MSI KT3 Ultra - Thunderbird, Sempron a moze Barton

Autor: gregorius <gmikolaj[_nie_spamowac_>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 13:38:55 MET DST

Witam

Mam plyte glowna MSI KT3 Ultra (MS-6380E) (bez ARU) i zastanawiam sie jaki
moglbym wsadzic procesor do tej plyty.

Posiadam najnowszy BIOS w wersji 5.7 w ktorym dodano wsparcie dla procesora
AMD Barton XP3000+ (FSB333) jednak nie dotyczy to mojej plyty.
szczegoly:
http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=11&kind=1

Poprzednia wersja BIOSu (5.6) pozwala obsluzyc procesory XP2400+ & XP2600+,
ale nie wiem czy tylko Thunderbird czy rowniez Barton?

BIOS pozwala teoretycznie wybrać max. takie wartości
CPU FSB Clock 220 MHz
CPU Ratio x15.0
CPU Vcore 1.850

teraz mam procesor AMD Athlon-PECM, 1200 MHz (4.5 x 267), komputer sluzy
glownie do internetu, programowania (poczatkujacy), sporadycznie gry (ale
wymagajace tzn. NFS U, Doom3, Far Cry)

a teraz pytania
o jakim najwiekszym taktowaniu moge kupic procesor do tej plyty?
Thunderbird, Sempron czy Barton?
ktory procesor mialby najlepszy stosunek wydajnosci do ceny?
czy w ogole oplaca mi sie zmiana procesora tzn. czy zauwaze istotny wzrost
wydajnosci w niektorych zastosowaniach?
czy cooler ktory teraz mam (Arctic Cooling Copper Silent 2TC) poradzi sobie
z nowy procesorem

z gory dziekuje za odpowiedzi
pozdrawiam
grzegorz