Re: CDR - skąd takie uszkodzenie...?

Autor: Sławek <slawek_at_dev.null>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 11:59:06 MET DST

Kt wrote:

> Witam. Niespełna ponad rok temu wypaliłem płytkę - pamiątkowe fotki z
> cyfry. Parę m-cy temu kilkakrotnie kopiowałem z niej dane a nawet

1. Spróbuj zczytać ją na innym napędzie - przejdź się po znajomych itd. To
czasem pomaga - uszkodzenia mogą być niewielkie, tylko że napęd jest też
rozkalibrowany. U mnie pomogło.

2. Jeżeli leżała w jasnym pomieszczeniu na słoneczku... to bity uciekają.

3. Zawsze BARDZO WAŻNE DANE miej dodatkowo na odmiennym nośniku (dysk
twardy, cokolwiek) - płyty CD/DVD mają to do siebie, że niby są na 100 lat
- a po paru miesiącach już mogą robić psikusy.

4. O ile pamiętam to jest program CDRoller który czyta takie płyty -
programy do kopiowania owszem skopiują ale sztucznie stworzą odczytane
błędy - natomiast programy "ratunkowe" czytają np. wiele razy ten sam
fragment itd. itp. po to aby odtworzyć pierwotną zawartość.

Sławek