Re: 5:1

Autor: PSYLO <psylo_at_to.prosze.wyciac.o2.pl>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 10:24:32 MET DST

KILu napisał(a):
> A tu masz co nieco o wybranych przez Ciebie głośnikach:
> http://forum.pclab.pl/lofiversion/index.php/t82834.html

Trochę płytka ta dyskusja. Każdy zachwala to co ma, a porównania nikt
nie robi. Ze swojego doświadczenia wiem, że Creative gra mocniej i ma
dużo lepszy serwis w razie ewentualnej usterki. Dodatkowo to już firma z
tradycją, wiele rzeczy od nich brałem i się jeszcze nie zawiodłem.

Logitech miałem okazję słyszeć tylko przez chwilę i to w nienajlepszych
warunkach, ale grały IMO słabiej od T5900...

Może niech się jeszcze jakiś użytkownik X-530 wypowie jak tam jest z
szumami i innymi nieporządanymi dźwiękami - czy nie pojawiają się z
czasem? Ja na chwilę obecną jestem zadowolony z tego jak pracują moje
obecne T5900.

Warto też wspomnieć o tym, że kable są u Logitech'a tragiczne. Nadają
się to wygodnego rozstawienia głośników na biurku, nic więcej. A jak
ktoś chce je przedłużać to niech się przygotuje na małe problemy.
W Creative T5900 głośniki tylnie można oddalać dowolnie za pomocą
zwykłego przewodu, bez żadnych wtyczek.

Kolejnym plusem dla T5900 jest pilot na kablu. CO prawda nie jest
bezprzewodowy, ale jego funkcjonalność jest o kosmos lepsza od
sterowania za pomocą gałek na jednym z głośników (jak u X-530).
Subwoofer Creative nie jest duży, ale ten u Logitecha jest jeszcze
mniejszy. Jak go zobaczyłem to mi się śmiać chciało ;)))

Satelitki X-530 mają ciekawy IMHO design, ale to już kwestia gustu. Ja
jednak wybrałem klasyczny wygląd Creative (wygoda powieszenia na ścianie).

W dyskusji, do której link się ukazał na górze, ktoś jeszcze polecił
ModeCom AV2000. Ludzie! Nie kupujcie tej tandety, bo sąsiedzi wezwą
policję mówiąc, iż zagłuszacie ciszę nocną wrzeszcząc "pier****ne
mołdkomy!!!" ;).

Miałem ten zestaw przez jakieś 3 miesiące i mogę go opisać w kilku
zdaniach.
Po pierwsze - szumy wydobywające się z nich są nie do opisania. Można je
zaakceptować dopiero, jak się siedzi 3-4 metry od głośniczków.
Wygląd jest co prawda imponujący (te rozmiary...), ale jakość dźwięku i
konfiguracja IMO tragiczna. Subwoofer jest duży, głośnik ma dużą
średnicę - ale co z tego, jeśli gra to gorzej od P580. Jak komuś zależy
na jakości, może pominąć AV2000.

Jeśli ktoś tylko chce, żeby ładnie wygłądało i ryczało czasami to może
śmiało kupić. Co do jakości wykonania - okropna tandeta! Marne plastiki,
odpustowe diody, pilot jak zabawka. Tuba z subwoofera wypada, okleina
się odkleja.

Podsumowując - bardzo *NIE* polecam głośników ModeCom.

A wracając do tematu - obydwa modele, T5900 i X-530 są bardzo dobre,
nadają się w sam raz do małych pomieszczeń. Przed zakupem radzę jednak
wybrać się do np. najbliższego MediaMarkt i zobaczyć je na własne oczy i
uczy ;) Zwróć też uwagę na kable, regulację, gwarancję itp.

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu! :)

--
Psylo