Re: 2 pytania .... odnosnie starszych laptopow :-)

Autor: Krzysztof Drewicz <hunter_at_witch.gdzies.tam>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 01:27:32 MET DST

W artykule <d4jtbf$jn0$1@nemesis.news.tpi.pl> Kot napisał(a):

> Czy do starszych laptopow (486 itp.) posiadajacych tylko naped FDD mozna
> jakos podlaczyc naped CD ?

Tak. Ale to kombinowanie: np 2x prędkości przez port LPT, nie wiem czy
będziesz chciał na czymś takim pracować. Można też poszukać "pocket
adapter" czyli karty sieciowej na lpt, ostatnie znane mi ceny takiego
sprzętu to (allegro/giełda) 100-200 zł cd-rom, 10-50 zł adapter do sieci.

> na przykład taki jak sa dzisiaj :->

Nie. Na ogół nawet przejściówka na małe IDE będzie złym pomysłem, po
prostu kontroler na pokładzie starego notebooka może nie obsłużyć
master/slave na szynie IDE.

> Czy mozna podłaczyc jakis mały dysk z normalnego PCta? (zakladajac ze plyta
> obsluguje dana pojemnosc hdd) ?

Do normalnego notebooka, jeśli wymiary pozwolą: Tak. Większy też, tylko
że będzie widać 512/8192 MB (w zależności na jaki sprzęt trafisz). Do
przeskoczenia granicy 512 MB jest kilka programów, kiedyś dodawali je do
dysków.

Pozdrawiam,
kd.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej