Re: Jasnosc LCD czy 250 to wystarczy ?

Autor: Marcin \ <xuled_at_WYTNIJop.pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 11:17:15 MET DST

Użytkownik "Hannibal" <salaboss@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d4dh4d$lcq$1@news.onet.pl...
> zywotnoscia

Widzisz, z lampami to tak jak z zarowkami, bo to generalnie takie wieksze
zarowki. W tego typu urzadzeniu znaczenie ma jak sie je uzytkuje
(wlaczanie/wylaczanie, wilgotnosc powietrza bla, bla itd...). Zywotnosc
lampy podawana jest przy pracy ciaglej w optymalnych warunkach - jezeli
kupujac nie jestes tego swiadomy to Ty powinienes zejsc z chmur...

> Faktem jest że producenci bajki wypisują żeby tylko produkt
> sprzedać-samochody: masz do 12 lat gwarancji na blache i milion powodów
żeby
> ci jej serwis nie uznał.

Faktem jest ze producenci podaja zywotnosc produktow obliczona w konkretny
sposob, sprawdzana najczesciej w warunkach labolatoryjnych itp. Dobrzy
producenci podaja w jakich warunkach testuja swoje urzadzenia. Jezeli na
pudelku napisane jest 5tys godzin to nie znacze ze tak dlugo bedzie dzialac
Ci to urzadzenie, chyba ze zachowasz warunki uzytkowania zgodne z testowymi.

> I tak można wyliczać w nieskończoność ... Czasy długowieczneo sprzętu
> przeminęły bo jak się popsuje nie opłaci się go naprawiać bo Pan Kaziu ze
> śrubokrętem nic na to nie poradzi.

Jest to wynikiem wielu elemntow a nie tylko "zlej woli" producentow. Rynek
wyznacza kierunek, minimalizacja urzadzen, wielofunkcyjnosc, bajery,
szmery - to wszystko ma odbicie na tym z czego i jak robi sie te produkty.
Jednoczesnie wymagania konsumentow i nacisk na jak najwyzsze parametry
powoduje wyzylowanie i tak juz nie najnowszych technologii do granic
mozliwosci. Kazda lina peknie jak ja za mocno napiac. Sprzet trzeba kupowac
i dobierac odpowiednio pod uzytkownika. Jezeli chcesz pracowac na monitorze
w rozdzielczosci np. 1280 przy odswierzaniu 120Hz to nie kupuj takiego u
ktorego jest to gorna granica mozliwosci - albo przynajmniej nie bolej ze
wytrzymal rok mimo ze producent podaje 5 lat. Bo producent te 5 lat wyliczyl
przy rozdzialce 800x600@70Hz !!!

--
Pozdrawiam,
Marcin "bydle" Szwarc