Re: ECS K7S5A Pro a Gigabyte 7ZM

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 10:02:22 MET DST

> AMD Duron 1200MHz
> Gigabyte 7ZM
> 384MB SDRAM PC133
> GeForce 4 MX440, 64MB
> Barracuda 80GB
Podobna do mojej. Ciekawe czemu przesiadasz się na K7S5A?

> Wynik testowy w 3DMark2001SE: 4100 punktów.
Na swojej maszynie jak biegała na Athlonie 1600+ miałem 4900. Po
wymianie na 2400+ i podciągnięciu timingów mam 5400 ( a bez jakieś
5300).

> Po wymianie wyłącznie płyty głównej na ECS K7S5A wynik spadł o 500 punktów.
Raczej normalne. Odlądałem kiedyś porównania różnych płyt i ten SiS
niestety, zawsze był troszkę gorszy. Poza tym, nie wspomniałeś nic o
timingach pamięci. Może na K7S5A masz inne niż na Gigabycie? A nieco
3DMarka zależy od timingów. Zajrzyj do swojego biosu i podkręć deko
timingi :) Np. z Safe daj na Ultra :)

> 2. Próba zamontowania 512MB DDR Geil PC400 zakończona niepowodzeniem,
Różnie mówią o współpracy tej mobo z pamięciami. Onegdaj sporo się
mówiło że nie chce chodzić z dwoma wkładkami DDR. Jeśli swoją pamięć
masz na 1 module, to powinno biegać. A ze swojego doświadczenia wiem
że biosy do tej płyty są fatalne i jeśli jakiś tego typu problem
występuje, to dobrze jest poszukać takiego biosu który problem
likwiduje :) Ja używałem kilku, zanim wreszcie trafił się taki na
którym nie występuje mój kłopot - cold boot. Jest to bios HoneyX,
HX0811.rom w pliku oc0811.zip. Polukaj na stronach HoneyX.

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon2400+, 512MB SDR, GF4MX440, Feel 300W***