Re: Jasnosc LCD czy 250 to wystarczy ?

Autor: Darek <darekkkk_at_wp.pl>
Data: Fri 22 Apr 2005 - 10:13:18 MET DST

> Ciekawe skąd masz te dane. Ja słyszałem, że 50 tyś. godzin. Zresztą niżej
> wątku chyba to jest. Jak nie, to odsyłam na forum mva.pl.
> To nie są normalne świetlówki takie jak na ścianie się wiesza ;).

To zle slyszales, bo 50 tys godzin to pewnie nawet matryca nie wytrzyma.
Wiem, ze nie sa zwykle swietlowki, ale lampy do TV projekcyjnych,
dzialajacych na tej samej zasadzie co monitory LCD maja wlasnie zywotnosc
3-5tys godzin. Zreszta na stronach producentow powinny byc te informacje. 50
tys godzin to prawie 6 lat ciaglej pracy 24/7, a takiej zarowki jeszcze nie
wymyslono (co prawda rekord swiata to zdaje sie 29 lat bez przerwy, a to
dotyczy zwyklej zarowki).

Darek