Re: DVI vs RGB w monitorach LCD

Autor: zzz <zzzzzzzzzzzz_at_poczta.fm>
Data: Fri 22 Apr 2005 - 09:47:00 MET DST

> nie ma czegoś bezstratnego i analogowego.

Teretycznie jest. Jak to wygląda w praktyce trzebaby... zmierzyć. :)
Nigdy nie mów nigdy. ;)
Nie mówię, że analogowe jest lepsze, tylko że teoretycznie może się zdarzyć,
że będzie identyczne jak cyfrowe.

> no włąsnie. masz 1024 punkty w poziomie a co sie stanie jak monitor
> LCD wyswieli (pobierze) je ztakiej czesci sygnału co odpowiada 1020
> lub 1030px ??? bedzie pieknie rozmyte:)

Wtedy trzeba użyć auto kalibracji. Jeśli używałeś kiedyś LCD na analogowym
to powinieneś zauważyć, że przed kalibracją czasem obraz jest włąśnie tak
jak mówisz - lekko rozciągnięty (efekt: w niektórych miejscach rozmyte
czcionki), zaś po kalibracji dostosowuje się, żeby było dokładnie 1024x768.
Po kalibracji obraz (przynajmniej na moim monitorze) jest idealnie ostry,
nie przeczę, że gdyby przełączył na DVI (ale mój G-Force nie ma takiego
wyjścia, stąd na razie na analogu jadę), mogłoby to nieco poprawić jakość.