Re: Czas reakcji matrycy w LCD

Autor: zzz <zzzzzzzzzzzz_at_poczta.fm>
Data: Thu 21 Apr 2005 - 09:52:10 MET DST

> Jestem na kupnie LCD 17 i pewnie jak wielu mam dylemat co wybrac. Wiele
> czytalem o czasie reakcji matrycy i panelach PVA i TN ale chcialbym sie
> dowiedziec jaki rzeczywiscie czas matrycy ma wplyw na komfort pracy.
>
> W nowoczesne, "szybkie" gry gram raczej rzadko ale filmy ogladam w miare
> czesto. Czy ktos moglby mi cos poradzic.

Polecam PVA. Smużenie oczywiście widać, ale jest tolerowalne. Na filmach:
tylko gdy coś ciemnego się przesuwa na jasnym tle i gdy kamera robi nagły
zwrot. Najlepiej gdybyś znalazł kogoś z takim monitorem i po prostu ze dwa
filmy u niego obejrzał. W grach smużenie widać prawie cały czas, da się moim
zdaniem grać komfortowo (przy ustawieniu kontrastu na maksimum) - ale
testowałem tylko na MoHa.
Filmy ogląda się komfortowo (PVA daje świetną jakość obrazu), w grach, jeśli
nie grasz namiętnie (maniakalnym graczom nie polecam!), powinno być także
OK. I sprawdzenie w sklepie nie pomoże, bo do smużenie przyzwyczajasz się
tak po ok. pół godzinie i przestajesz je zauważać (w filmach). Ogólnie na
Mrocznym Widmie, gdzie ruchu jest sporo, smużenie przeszkadzało tylko w
dwóch scenach, gdzie kamera robiła zwrot, żeby pokazać perspektywę (po
prostu obraz był wtedy lekko rozmyty). Moim zdaniem nie warto pakować się w
TN tylko ze względu na czas reakcji (bo innych zalet w stosunku do PVA ta
matryca nie ma). PVA ma też świetną czerń (tolerowalna nawet przy zgaszonym
świetle - ale tutaj już widać, że jest lekko szara), co przy filmach gra
niebagatelną rolę.