Re: Moj zestaw na Athlonie 64 do oceny i kilka pytan

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 21:40:52 MET DST

slomix wrote:
> Witam
> Zamierzam niedlugo kupic komputer. Ulozylem narazie taka konfiguracje:
> 1. Plyta glowna - wybralem ten model poniewaz jest tani, slyszalem jednak o
> nim rozne opinie. Zalezy mi przede wszystkim na stabilnosci i ciszy... a
> wlasnie podobno ta plyta nie kontroluje predkosci wiatrakow przez co
> strasznie bucza.. czy to prawda? Czy oplaca sie kupic model: Gigabyte GA-K8N
> Ultra? (roznica w cenie ponad 100 zlotych)

To raczej niemożliwe, żeby płyta pod A64 nie sterowała wentylatorami, a
zwłaszcza współczesna płyta.

> 2. Pamiec RAM: jak sadzicie czy 2x256 MB wystarczy mi aby w miare stabilnie
> i wydajnie pracowac i grac w Windows XP?

Wystarczy, ale do takiego procesora i takiej płyty to już bym brał 1GB,
zwłaszcza przy obecnych cenach. Oszczędź na Geil i Dual, weź cokolwiek
CL2.5. Moduły 256 MB to już obecnie przeżytek.

> 3. Dysk: To prawda ze ten Segate jest bardzo glosny? Jaki inny dysk o
> podobnych parametrach i cenie ale cichszy byscie mi polecili?

Głośny i bardzo ciepły. Samsunga i to większego - różnica w cenie nieduża.

> 4. Czy ten komputer bedzie cichy i stabilny?? :)

Jeśli twój potężny zasilacz nie będzie wył, to tak. Przynajmnije dopóki
nie rozleci się wentylator na karcie graficznej, czyli przez jakieś 3
miesiące.

> 5. Jaka myszke do 50 PLN byscie mi polecili? (chce zeby byla optyczna i
> miare wydajna w Quake`u - nie musi byc bezprzewodowa :) )

Logitech na USB, np. serii BJ-58, BJ-69.
Nie wiem, jak się mierzy wydajność myszy w Quake ;)