Re: wentylator z 12v na 5v - jak przejście, które piny

Autor: Oizo <oizo[nospam>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 19:27:08 MET DST

Użytkownik "gru" napisał w wiadomości
> czesc
> mam zamiar podłączyć wentylator 12v (3 pinowa wtyczka) na 5V czyli pod
> wejście od zasilacza. W wentylatorze mam 3 piny, wiadoma sprawa, w wejściu
> zasilaczowym są cztery (żółte, czarne, czarne, czerwone). Które z wentyla
> podłączyć do którego z zasilacza żeby uzyskac pożądany efekt 5v????

w wiatraczku masz 3 kabelki : czerwony (+) , czarny (masa) i
żółty(pokazujacy obroty)

od tej 3 pinowej wtyczki odetnij tylko czerwony i czarny:
Czerwony daj do czerwonego(+5V) , czarny do czarnego - a zołty zostaw w tej
wtyczce i podłacz ja normalnie do płyty (bedzie ci pokazywało obroty)

jesli na 5V wiatrak by sie bardzo wolno krecił lub nie startował to mozesz
go tez na 7V podłaczyc.
wtedy czerwony od wiatraka podłaczasz do zołtego w molexie(ta wtyczka z
zasilacza)
a czarny z wiatraka podłaczasz do czerwonego w molexie
i tak otrzymujesz 7V(roznica potencjałow - lub jakos tak)