Re: Lepiej kupić monitor LCD czy CRT ?

Autor: Marcin Dębicki <neo777n_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 18:54:11 MET DST

Czajson kiedys napisal:

> Użytkownik "lev@k" <lew666SPAMBUSTER@op.pl> napisał w wiadomości

> Pochopne by były tylko wtedy gdyby pracował np na Eizo. A jak porównuje
> jakiegoś Samsunga, Sony czy co tam jeszcze LCD do monitora DTP to... bez
> żartów

A Iiyama? Tez sie posmiejesz? Poki co sa drogie, ale ich ceny takze szybko
spadaja

> Wszystko jest możliwe, nie jestem w tym temacie na bieżąco. W każdym razie
> NIKT w DTP nie używa jako podstawowego monitora LCD za 1000pln

Poki co ludzie od DTP korzystaja albo z plaskich kineskopow albo drozszych
wyswietlaczy projektowanych z mysla o grafice. Jednak ta tendencja na
swiecie (a takze juz w Polsce) zmienia sie i to coraz szybciej. Przykladem
moze byc chocby wspomniana juz Iiyama. W Polsce monitory 17 cali nie tak
dawno temu kosztowaly ponad 6-7 tysiecy a jak jest teraz? www.iiyama.pl
i wszystko jasne. Rezygnacja z CRT na rzecz wyswietlaczy juz powoli staje
sie faktem. Jedyna bariera sa (jak zawsze) pieniadze, ale
po pierwsze takie wyswietlacze nie sa juz az tak drozsze od kineskopow (stad
ich popularnosc na zachodzie)
po drugie ich ceny nadal beda szybko spadac az w koncu nie beda wiekszym
wydatkiem niz monitory CRT a uwzgledniajac ich zalety (jezeli panel jest
dobrze wykonany) beda nawet bardziej ekonomiczna alternatywa