Re: Test plyty glownej

Autor: Marcin Dębicki <neo777n_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 14:42:54 MET DST

Superbeer kiedys napisal:

> Co zatem może być przyczyną zaniku dysku w systemie?
> Dodam, że na drugim dysku jest drugi system. Zdarza się, że gdy on działa
> dysk znika i pojawia się komunikat o braku dostępu do dysku.

> A płytę główną, kontrolery IDE?

Tak na szybko co do kontrolerow przychodzi mi do glowy porzadnie
przeskanowac dyski oraz sprawdzic jak czytaja sie z nich dane (najlepiej by
bylo spod jakiegos pingwina, bo Windows ma do tego slabe narzedzia).
Niemniej jednak jezeli BIOS nie widzi dysku twardego to test kontrolera nic
nie da. Najlepiej sprawdzic jeszcze raz czy wszystko jest dobrze
popodpinane (glownie czy zworki sa dobrze ustawione - to tez moze byc
przyczyna)