Re: Czy to dysk pada???

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 23:41:31 MET DST

"Michal Kawecki" 5g76uc.afl.ln@kwinto.prv

[..]

MK> No to faktycznie coś źle Cię zrozumiałem - bo z poprzedniego postu
MK> wynikało, że nic innego nie robisz tylko sprawdzasz i porównujesz ;-).
MK> Żartuję oczywiście.

Dotyczy to szczególnie rozgrzanych mocno napędów
optycznych i rozgrzanych mocno dysków :) oraz
napędów wirtualnych. :) Po ostygnięciu -- zazwyczaj
dyski i napędy rzeczywiste pracują poprawnie. :)
(i grzeje się ponownie) Z napędami wirtualnymi
różnie bywa: :) Pod WXP jest znacznie lepiej
niż pod WME, to znaczy pod WXP błędy nie pokazują
się, póki dyski się mocno nie rozgrzeją, natomiast
pod WME -- prawie zawsze są błędy, jeśli pliki
obrazków są gigabajtowe. :)

Wszystkiego mam nieco ponad 300 tysięcy plików. :)
(poza powtórkami i tymczasowymi)

  Ciekawostka:
  Przy założeniu, iż tracę na każdym 10 KiB
  (a jest to prawdopodobne przy klastrze wielkości 16 KiB)
  tracę łącznie 3 GiB miejsca. :) Dla mnie to dużo. :)
  Powiększenie klastra do 32 KiB oczywiście zwiększy
  to jeszcze mocniej. :) Największy mój klaster -- to 64 KiB. :)

Poniżej podaję linki do dwóch plików:

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/blad/zly/MGZ.wav
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/blad/dobry/MGZ.wav

Niestety zajmuje to po 28 MiB. :)
Spakowane do ZIPa -- po 26 MiB, :)
dlatego spakowałem do ACE, do
niecałych 20 MiB na plik: :)

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/blad/zly/MGZ.ace
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/blad/dobry/MGZ.ace

Rozumiem, że pół setki MiB to dużo, ale :) co ja na to poradzę? :)

I aby było jasne:

 -- umieściłem 2 x (28 MiB + 20 MiB)
 -- ściągnąłem 2 x (28 MiB + 20 MiB)
 -- porównałem 2 x (28 MiB + 20 MiB)
    z tym, od czego wystartowałem :)

Przez wiele lat (około sześciu) było wszystko w porządku.
Przy dzisiejszym porównaniu -- wyszło na to, iż pliki nie
są identyczne. Na ucho -- popsuł się plik na tym dysku, który
jest używany na co dzień. Jest to dysk ,,młodszy" od tego, na
którym jest kopia z tą partycją. :) Przedtem ten starszy dysk
pracował jako dysk normalny, zaś kopie były na innych dyskach.
(czyli nie o to chodzi, iż dysk się zestarzał) :)

Błąd słychać tutaj: 02:04 -- czas od początku utworu pokazywany w WinAmpie
                    błądź -- słowo, w którym :) słychać trzaśnięcie
Chwilowo nie chce mi się tego oglądać dokładniej (w jakimś CoolEditorze na przykład).

Doświadczenie nauczyło mnie, iż prawie zawsze do przekłamania
dochodzi na tym dysku, który jest używany częściej. :)
Innymi słowy -- nie czas psuje dane, ale coś innego. :)
(nie wiem, czy jest to jeszcze zrozumiałe)

MK> Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Pliki nie mają prawa się różnić -

W takim razie -- masz tu pierwszy raz. :)

Pliki były wielokrotnie sprawdzane i były identyczne.
Ostatni raz były sprawdzane 23 marca br. Przed kilkoma
dniami dokonałem ,,rewolucyjnych" zmian na swoich dyskach,
dlatego sprawdzam dziś wszystko raz jeszcze. :)

MK> aczkolwiek, przepraszam, są sytuacje kiedy bywa że się różnią: gdy
MK> pamięć RAM jest walnięta. Ghostowanie partycji w komputerze z walniętym
MK> RAM-em to niemal pewne przekłamania w plikach. Wyłapać to można

Pamięć testowałem dość długo dwoma programami:

 http://www.leszekc.w.tkb.pl/blad/memtest86+-1.50.iso
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/blad/memtest86-3.2.iso
 http://www.leszekc.w.tkb.pl/blad/windiag.iso

Którymś testowałem kilka godzin. :):):)

Ponadto chyba nie ma wątpliwości, iż nie o uszkodzoną pamięć tutaj chodzi.
(bo pliki były przez długi czas identyczne, a teraz są różne)

E. :)