PCI - przepustowość!

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 22:26:54 MET DST

Witam!
Ostatnio mam taki problem, że często w trakcie oglądania filmu urywa
mi się dźwięk. Zastanawiałem się na przyczyną i przyszło mi coś takiego
do głowy - proszę o wasze komentarze :
Tak więc jak wiemy konstrolery ATA i SATA są urządzeniami "wpiętymi"
w PCI. Ja mam na płycie 2 kontrolery ATA do których mam podpięte 3 HDD i
DVD-RW i kontroler SATA z HDD. 3 z tych dysków są to Caviary tak
więc transfer z nich oscyluje średnio w okolicach 30-40 MB/s z czwartego
dysku w okolicach 15MB/s. Do tego jeszcze przynajmniej z 5MB/s daje DVD-RW.
Do tego jest jeszcze w PCI SB Audigy. Przepustowość PCI to 132MB/s - kiedyś
było dużo jednak myślę, że w mojej konfiguracji często dochodzę do
kresu jej możliwośći. W końcu przesłanie danych do tworzenia dźwięku 5.1 też
pochłania część pasma. Jak myślicie czy mam rację ?

PS. Często zdaża mi się że jednocześnie jest odczyt/zapis z wszystkich
napędów
+ dźwięk i przesył kartą sieciową (ona chyba też jako PCI leci).