Re: Kabel DVI - różnice w jakości

Autor: Adam Koper <aminiu_at_gorzow.mm.pl>
Data: Sun 17 Apr 2005 - 22:37:26 MET DST

Dnia Sun, 17 Apr 2005 20:26:16 +0200, Bernard napisał(a):

> Teoretycznie można spodziewać się rozbłysków jasnych, ciemnych lub
> kolorowych. Praktycznie nie spotkałem się z sytuacją, gdy kabel DVI źle
> działał, a miałem ich sporo, w różnych cenach. Raz natomiast źle
> działała karta, ale to było z 1,5 roku temu i był to stary R9200.

No właśnie nie do końca. Ja kupiłem specjalnie droższego LCD'ka z DVI, żeby
mieć całą cyfrówkę. Od odpalenia miałem pojedyncze różnie świecące pixel'e
najczęściej w ciemnych obszarach ekranu. Im komp dłużej pracował tym
gorzej. Doszło nawet do tego że miałem na ekranie całe pionowe linie z
migających zielonych subpixeli. Pojechałem do sprzedawcy (pierwszy miesiąc
gwarancji) - co powiedzieli - oczywiście grafa, na bank, 1000%...
podmieniłem na innego producenta OK. ZAdowolony przyjeżdżam do domciu
podłączam i .....kuku, jeszcze gorzej. Wtedy uświadomiłem sobie, że w
sklepie sprawdzali na analogu D-sub, więc ja myk na analog i "mamy Cię".
Ale to może jeszcze wejście/wyjście DVI może być skopane. Podmianka kabla
(30PLN->50PLN za free oczywiście w sklepie) i jest już OK. Zaznaczam, że
kabelek tańszy też był "niby" firmowy.
        Z kabelkowym pozdrowieniem
                Adam