Gigabyte R9550 - niestabilna praca (dlugie)

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 17 Apr 2005 - 18:02:53 MET DST

Kupilem w koncu Gigabyte R9550 (128bit/128MB, kosci pamieci 4ns Hynix,
chlodzenie bierne). No i jestem juz niezle poirytowany.
Podejscie nr 1: wkladam karte i odpalam kompa. Efeky: artefakty i taka
kaszana, ze sterownikow nie moglem zainstalowac bo nie moglem wskazac
sciezki dostepu do nich (taka byla sieczka na ekranie). Konkluzja: pewnie
stare drivery od GF2 MX400 sie pogryzly z nowa karta, pora przeinstalowac
Windowsy.
Podejscie nr 2: Windowsy XP zainstalowane i nic wiecej. Obraz ok. Karta
wykrywana przez system jako niewiadomoco (ale nie pracuje jako Standardowa
VGA, choc podobnie jakos sie to naywalo). Instaluje VIA 4in1... po tym od
AGP artefakty i niestabilnosc systemu...do ustawien ATI nie ma co wejsc, bo
od razu zwiech. Konkluzja: stery do chipsetu VIA (ten od AGP) gryza sie z
Radkiem.
Podejscie nr 3: Windows XP zinstalowany i nic wiecje. Obraz OK. Nie
instaluje VIA 4in1 ale wrzucam Service Pack 2. Po instalacji restart i
..artefakty i niestabilnosc systemu. Wnioski: Radek gryzie sie z SP2 ?!?!
Niestabilnosc systemu jako taka objawia sie na rozne sposoby: np. system
dziala , ale monitor przechodzi jakby w stan uspienia, ale ogolnie komputer
reaguje na polecenia. Inny objaw to nagle zatrzymanie sie obrazu + kilka
artefaktow a po kilku sekundach restart. Dzieje sie to normalnie w pracy na
pulpicie, a nie grach (czyli karta nie jest obciazona specjalnie).
Podejscie nr 4: Windows XP zainstalowany i nic wiecej. Instaluje stery od
Radka i ok. Instaluje Control Panel od Radka i ok. No prawie.... bo
SMARTGART twierdzi, ze biezaca szybkosc AGP to OFF, a szybki zapis jest Wyl.
(Po instalacji sterow VIA - o ile dam rade wejsc do Control Panel to AGP
zglasza sie juz jako 8x, ale co z tego skoro system sie co chwila sypie).
Konkluzja: nic nie ruszam bo chce napisac tego posta i jeszcze musze pare
rzeczy na jutro zrobic - w nocy sie jeszcze pobawie, ale chyba pojade do
sklepu jutro ipostaram sie zamienic karte na inny egzemplarz.

Hmm... nie wiem co o tym myslec. Do tej pory mialem GF2 MX400 i wszystko
bylo slicznie :-( Te artefakty jakos mi pasuja do uszkodzen pamieci.
Reszta kompa to: Barton 2800+, 1 GB ramu Kingston (sprawdzony memtestem),
plyta gl. to ECS KT600-A (wiem, wiem..ale jako mowilem ze starsza karta jest
wszystko ok.), zasilacz Chieftec 360 W.
Szkoda , ze nie mam innego R9550 pod reka do przetestowania.

::-:: fobiusz ::-::