Re: PC i burza

Autor: Adam Łubkowski <al_at_life.pl>
Data: Sat 16 Apr 2005 - 18:20:44 MET DST

In article <d3rd3c$f5q$1@inews.gazeta.pl>, now_live@wp.pl says...
> Witam,
> Właśnie potężne pioruny strzelają nad Łodzią. W związku z tym pytanie:
> czy mieszkając w dużym mieście w bloku powinienem podejmować jakieś
> środki ostrożności w stosunku do komputera? Wyłączać, a może w ogóle
> odciąć listwę (komp jest podłączony do typowej listwy z przełącznikiem)?
> Czy coś może mi grozić jeśli zostawię komp włączony? Jeśli tak to co? I
> jak to się ma do innych urządzeń RTV?

Jesli masz siec osiedlowa wiszaca gdzies na blokach warto wypiac
kabelek.
A co do reszty trudno powiedziec, zalezy od instalacji elektrycznej w
twoim rejonie, zasilacza w komputerze. Kiedys podczas burzy nastapil
spadek napiecia, kumplowi spalilo komputer - mozna bylo sprawdzic
wechowo - czy to na plycie glownej, czy grafice czy cd-romie po kilka
nadpalonych scalaczków...

--
Adam Lubkowski, www.nbd.xon.pl