linksys 802.11g problemy nuworyszki

Autor: Boska <boska_at_nie.ma.takiego.numeru.pl>
Data: Sat 16 Apr 2005 - 02:05:31 MET DST

witam. jestem szczesliwa... no nie szczesliwa, niestety uzytkowniczka:
https://www.komplett.ie/k/ki.asp?sku=306185
czyli
Linksys Wireless-G Network Kit 54 Mbps 802.11g (Wireless Router + CardBus)

laczymy sie z siecia bezprzewodowa, polaczenie jest skierowane bezposrednio
do routera i rozdzielone na kablowe do komputera stacjonarnego (windows xp
pro) i przez karte z kompletu do laptopa (rowniez windows xp pro).
odleglosc routera od laptopa jest ok 7 metrow. czyli niewiele. czyli
predkosc miedzy routerem a laptopem powinna byc spora... a nie jest. dosc
powiedziec, ze przy odleglosci 7m przeciagniecie z kompa na laptopa 1.5giga
jest prawie niemozliwe, zrywa sie polaczenie, czasami jest czas oczekiwania
12 godzin, czasami 4 (jesli laptopa postawimy blizej routera). no nie chce
mi sie wierzyc, ze tylko tyle ten router potrafi no...

dodatkowo.. czy przy takiej konfiguracji (router pierwszy a potem kompy )
jest mozliwosc ustawienia na sztywno dzielonego przesylu internetowego? bo
mimo, ze stacjonarny komputer nie jest serwerem to jak gdyby "ma
pierwszenstwo" i najczesciej siec chodzi na nim duzo szybciej niz na
laptopie, ale nie wiem czy to problem sieci czy routera, bo patrz wyzej :}

dziekuje za wszelkie proby pomocy, bo ja juz nie mam pomyslu o co chodzi :}

--
Boska