Re: Karta graficzna PCI-EX

Autor: Łukasz Misek <NOSPAMlukasz-misek_at_go2.pl>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 19:26:24 MET DST

Jolly Roger napisał(a):
> Kup coś najtańszego, np. GF6200 Turbo Cache (230zł), albo jakiegoś
> radeona X300SE (też za ~230zł). Jak nie grasz, to nie ma co pakować
> się w lepszą grafikę. Z drugiej strony, karta PCI nie powinna sprawiać
> żadnych problemów na płytach z PCI-E. Taki Matrox G200 na PCI daje
> piękny obraz. Winę za niestabilność mogą ponosić sterowniki. Najlepiej
> spróbować kilka wersji sterów zanim kupisz nową kartę. BTW, co to za
> karta z którą masz problemy?

chodzi o S3 Virge... udało mi się ją ruszyć na Win2003 dopiero po
wyłączeniu wszystkich akceleracji i łączenia zapisu... ale i tak
maksymalna rozdzielczość to 1024x768 (na 4MB pamięci, to raczej kiepski
wynik przy 16 bitach..., próbowałem już wszystkie prawie sterowniki do
kart S3 jakie ma ten Widnows...), to trochę mało, tym bardziej, że
poprzednio pracowałem w 1280x1024 (często 1600x1280, ale to na karcie
AGP). No a teraz mam płytę z SLI (A8N SLI Deluxe) i albo kupię kartę na
PCI-E, albo coś lepszego załatwię na PCI (choć wolałbym PCI-E...)

GF6200 o ile się nie myle, to korzysta z pamięci systemowej, więc takie
rozwiązanie odpada.. nie wiem jak X300SE...

--
Łukasz