2 dyski USB

Autor: Sławek <slawek_at_dev.null>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 11:36:49 MET DST

Dlaczego nie mogę mieć naraz 2 dysków USB bezproblemowo?

Problem nie zależy od systemu. Występuje i przy MS Windows 98SE, i przy
Linuksie (Knoppix).

Dwie pamięci flash PQI "travelling disk" o pojemności 128 MB każda strasznie
się wzajemnie nie lubią. Owszem, udało mi się *zmusić* Windows do tego aby
"zaskoczyły" obie naraz (Windows 98SE; w Windows XP chodzą, ale XP ma
natywny sterownik do USB mass storage).

Ale Knoppix ma trudności (albo jeden, albo drugi), a Windows samo z siebie
nie chciało przyjmować sterowników.

Co ciekawe te pamięci "pen-drive" są identyczne co do wyglądu, ale usbview
pokazuje że wewnętrznie są dość różne (numery seryjne, string producenta
itp.).

Czy oznacza to, że PQI schrzaniło sprawę (i ich "pamiątki" należy omijać) -
czy też problem leży po stronie czegośtam od PQI niezawinionego?

Sławek