Re: Dwuprocesorowy komp - problem. Ciag dalszy.

Autor: Orson <orson_at_wroclaw.net.pl>
Data: Wed 13 Apr 2005 - 19:15:24 MET DST

> Zastanawialem sie nad dyskiem. Ktos napisal, ze to on moze byc przyczyna
> slimaczenia systemu. W sumie ta moja Baracuda IV ma swoje lata (glosno
> chodzi), ale BS sie
> jeszcze nie posypaly.
> Jednak na zadnym innym dysku system nie byl instalowany, a dysk jako master
> od poczatku siedzi na IDE 1 z Pioneerem (slave)
> Jezeli bym zmianial dysk to na S-ATA WD Raptor 36GB i jak cos sie zmieni, to
> ponownie napisze na grupe.

Witam
Mialem podobny zestaw lecz na plycie ASUSa CUV4X-D tez na chipsecie VIA.
Moze sie myle ale na plycie ktora posiadasz mostkiem poludniowym jest
okryty zla slawa chipset 686B. Jesli mozesz to sciagnij ze strony VIA
patch IDE ktory przespiesza to cholerstwo.
Ja osobiscie mialem podpiete dyski na kontrolerze SATA wlozonym do
jednego slotu PCI. Nie narzekalem na szybkosc chociaz odradzam kontroler
na chipsecie Silicona 3112A i pochodnych. Jesli uda Ci sie dostac wsadz
cos na Promisie lub lepszym rozwiazaniem bedzie zakup jakiegos
kontrolera SCSI z jakims dyskiem 36 GB. Z tego co wiem ceny moze sa
wieksze od odpowiednikow ATA i SATA ale nie sa juz tak zatrwazajace jak
kiedys.

Pozdrawiam