Re: stary komputer, duzy dysk...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 13 Apr 2005 - 10:34:53 MET DST

Użytkownik "Kuba" <123rozne@aprim.pl> napisał w wiadomości
news:d3ijus$7s4$1@inews.gazeta.pl...

> Dziekuje za otwarcie oczu.... wstyd sie przyznac, ale wpadlem w
> panike przed zalozeniem partycji.... Moze dlatego, ze chcialem tam
> zainstalowac Win2000. Wszystko sie ladnie zaczelo, instalator
> ladowal wszystko co mu potrzebne. Ale w momencie kiedy trzeba bylo
> przejsc dalej, tuz przed wyborem partycji do instalacji, wszystko
> sie wieszalo.... myslalem ze to z powodu tego dysku, ale pewno

Heh, a ja nawet tego systemu nie brałem pod uwagę - stary BIOS etc,
instalator ma prawo się wieszać. Poza tym musisz mieć co najmniej 128
MB RAM...
> przyczyna jest inna. Teraz zalozylem partycje fdiskiem (pozwolil
> tylko na 10xxx MB), wiec juz jest dobrze.... Nie musze miec calego
> dysku, nawet nie musze miec win2000. Cokolwiek, zeby dzialal
> jeszcze z miesiac.... Dzieki! :)

Stary fdisk widzi tylko do 64 MB, potem "licznik" mu się przekręca.
Ale dobrze działa procentami. Tak jak pisałem - postaw system na
takiej partycji, jaką BIOS zobaczy, a resztę dysku spartycjonuj już
spod systemu. To najprostszy sposób na obejście ograniczeń starego
BIOS-u, bo system zawsze adresuje bezpośrednio kontroler dysku, bez
pośrednictwa BIOS-u.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/