Re: stary komputer, duzy dysk...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 13 Apr 2005 - 09:29:21 MET DST

Użytkownik "Kuba" <123rozne@aprim.pl> napisał w wiadomości
news:d3ig8v$k67$1@inews.gazeta.pl...
> Witam!
> Dostalem do reanimacji stary komputer. Wymiana twardego dysku. Na
> nowy, duzy, zeby za miesiac-dwa mozna go wlozyc do nowego
> komputera.... No i schody....
> Plyta jest Acer V66M, tyle udalo mi sie o niej dowiedziec. BIOS w
> wersji 3.2 (i jeszcze: R02-B2) i nie znalazlem nowszego...
> Po podpieciu dysk (Seagate ST380011A, 80 GB) jest wykrywany w
> Biosie, tzn. widac ze do kontrolera, jako master, jest podpiety
> dysk 80 GB. Na karcie Disk Drives juz jest tylko FDD, ale moze ten
> BIOS tak ma, bo dzialajacego CD tez tam nie pokazuje.

A musisz mieć dostęp do całego dysku spod BIOS-u? Bo może wystarczy
postawić system na małej (do 8 GB) partycji, którą BIOS na pewno
zobaczy, a resztę dysku spartycjonowac spod Windows, np. tym:
http://www.compuapps.com/Download/swissknife/swissknife.htm .

> Na ograniczenie zworka pojemnoscia dysku do 32 GB BIOS reaguje
> poprawnie... Ale po wyjsciu z BIOSu i uruchomieniu komputera tego
> dysku nie ma.... Czy cos da sie z tym zrobic???

Co to znaczy "nie ma"? Założyłeś na nim partycję i Windows jej nie
widzi?

> A na wypadek odpowiedzi "NIE", jeszcze takie pytanie.... czy jesli
> w innym komputerze utworze na tym dysku tylko jedna partycje, np.
> 3,2 GB (taki dysk poprzednio byl w tym komputerze) to jest szansa
> ze on go zobaczy??

Cóż, skoro "nie widzi dysku", to raczej nie zobaczy... ;-)

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/