Odp: Problem z modemem W2K i HP Compaq nx9020 - proszę o pomoc

Autor: A.M.Łódź <glizdus_at_interia.pl>
Data: Sat 09 Apr 2005 - 12:44:46 MET DST

(Trochę nie na temat)
Witam!.
Sprawa rozpoznania "bebechów" firmowego komputera, zwłaszcza Hewlett
Packard, wygląda gorzej niż beznadziejnie. Sam mam oryginalny sprzęt HP i po
kilku miesiącach internetowych poszukiwań nie dowiedziałem się czego
właściwie używam. Firma kompletnie wypiera się, że wyprodukowała to co
przecież od prawie roku stoi przed moim nosem (sprzęt polisingowy - dałem
300 zł). Bez wątpienia prawdziwa bo fabryczna nalepka z tyłu obudowy
twierdzi że jest to Vectra LV400. Tym czasem na stronie HP komputery z serii
o tej nazwie są znacznie starsze, wyglądają zupełnie inaczej i mają
kompletnie inną zawartość wnętrza (mały poziomy DeskTop a ja mam normalną
obudowę MidiTower). Na podstawie widoku zewnętrznego jest to Vectra Series
8, ale te modele skończyły się na Pentium 600 a ja mam Pentium III 800 EB z
czerwca 2001. Płyta główna jest oczywiście produkcji Intela i wobec tego nie
ma żadnych konkretnych oznaczeń typu. Z kilku wielocyfrowych liczb nie
wynika zupełnie nic. Intel też się do niej nie przyznaje...
Sterowniki do swojego sprzętu (chodziło głównie o chipset i815E, czyli: USB,
UltraATA i zintegrowaną grafikę, oraz wbudowany w płytę dźwięk AC97 i kartę
sieciową LAN), odnalazłem przez oznaczenia odczytane wprost z układów
scalonych płyty głównej. W ten sposób dotarłem do właściwych stron firm:
Intel, Crystal i 3Com. Korzystam więc ze sterowników referencyjnych
(opracowanych przez producentów poszczególnych podzespołów) i wcale na nie
narzekam. Wypróbowałem wszystkie jeszcze dostępne ich wersje, a znaleźć je
można właściwie tylko na serwerach FTP.
Żeby nie rozbierać obudowy, może Pan spróbować posłużyć się programami:
Aida32 (lepszy) i SiSoft Sandra (ciut gorszy). Podają one bardzo szczegółowe
raporty o "fizycznej" zawartości wnętrza komputera, czyli wszystko co uda im
się odczytać z poszczególnych wewnętrznych Biosów. W dane te jednak nie
można wierzyć tak do końca, bo widywałem już nie raz bardzo poważne pomyłki.
Ale lepsze to niż nic...

P.S. A tak w ogóle, to wydaje mi się że modem jest uszkodzony.
A.M. czyli HP-Vectra8 + Win98SE + Neostrada/news.tpi.pl