Przegrzewanie sie laptopa - problem z czujnikiem?

Autor: Jacek Swiesciak <no_at_spam.invalid>
Data: Fri 08 Apr 2005 - 09:01:07 MET DST

Witam,

Mam problem z laptopem Fujitsu-Siemens Amilo D8830. Najprościej opisując
wygląda, jakby po włączeniu komputera nie uaktywniał się czujnik
temperatury procesora. Uruchamiam Everest, przechodzę w nim na
Komputer/Czujnik, a tam pozycja "Procesor" i jego temperatura... albo jest,
albo jej nie ma :) Jeśli jest, wiem, że mogę spokojnie pracować. Jeśli nie
ma, muszę restartować komputer, po restarcie na ogół temperatura procesora
w Evereście już jest. Raz albo dwa zdarzyło się, że nie było, dopiero
kolejny restart załatwił sprawę. Przeciętnie co trzecie-czwarte
uruchomienie kompa muszę go na przywitanie restartować. Praca gdy czujnik
nie działa kończy się oczywiście przegrzaniem i samoczynnym wyłączeniem się
kompa. Sytuacja występuje na różnych wersjach Windows, więc podejrzewam
sprzęt. Co może być nie tak i jak to rozwiązać?

BTW, Everest podaje typ czujnika Maxim MAX1617A (SMBus 4Ch), chipset płyty
to Intel 845PE.

Pozdrawiam

--
Jacek