Problem z obrazem na monitorze i nie tylko

Autor: Marcin <fuzzy__at_poczta.onet.pl.NOSPAM>
Data: Thu 07 Apr 2005 - 19:31:20 MET DST

Witam,

glownie czytam pcp i jeszcze nigdy nie "postowalem" wiec chcialbym sie
przywitac :-)
Mam problem z obrazem na monitorze. Otoz przy uruchamianiu Windows, jak
juz sie pojawi tryb graficzny, obraz jest troche zwezony, dopiero
wylaczenie i ponowne wlaczenie monitora (lub zmiana trybu graficznego na
inny) powoduje, ze obraz wyswietlany jest prawidlowo. Potem jest juz OK,
do ponownego uruchomienia komputera. Nie wiem czy to jest problem z
monitorem czy z karta graficzna. Mam karte Matrox G200 (na Millennium II
tez tak bylo) oraz monitor Belinea 10 30 55. Problem o tyle dziwny, ze
na innej grafice (Riva TNT 2) obraz jest OK. Dodam jeszcze, ze kiedys to
sie nie dzialo nawet na Matroxach. Pracuje w rozdzielczosci 1152x864/16
lub 32 bit kolorach. Karty sa sprawne, byly sprawdzane na dwoch innych
komputerach i nie bylo tego problemu. Na dodatek nie zawsze obraz sie
zweza - czasem jest OK kilka dni, a czasem kilka razy dziennie tak mi
sie staje.
Troche sie rozpisalem, ale mam jeszcze jeden problem:
Po zmianie karty graficznej z Matrox Millennium II 4MB na Matrox
Millennium G200 8MB czasem, ale naprawde rzadko, powiesza sie system,
np. przy uruchamianiu jakiegs programu lub juz przy inicjacji trybu
graficznego Windows. Karta graficzna jest OK, bo byla dlugo testowana na
innym komputerze i tam sie tak nie dzieje. Moja konfiguracja to:
Duron 750@800 MHz
ENMIC 8TCX2+ (odpowiednik EPOX 8KHA+)
256 MB PC3200@PC2100 no name
Matrox G200 AGP
Baracuda 7200.7 80GB
Lite-on CD-R/RW SOHR-5238S
zasilacz 350W 2N (wiem, wiem, no name;-) ale to samo dzialo sie na
chieftecu tez :-()

To chyba tyle. Prosze o rady.

--
Pozdrawiam,