Re: [OT] Re: Jak podzielić 250 GB HDD?

Autor: netx <user72wytnij_at_go2.pl>
Data: Thu 07 Apr 2005 - 14:16:00 MET DST

> Możesz się potem podzielić opinią na temat tego czy ten dysk hałasuje?

250GB Seagate Sata 150 NCQ: nie jest całkowicie bezgłośny, ale cichszy od
wentylatora procesora który ma u mnie 1 "son" (Arctic Cooling Frezer64).
Natomiast poruszanie głowicy jest głośniejsze niż np. w Seagate 80GB.

Ogólnie jestem z tego dysku (250GB) zadowolony:
- Głośność oceniam że jest w normie albo trochę lepiej.
- Szybkość 46-64 MB/s według Nero - dla mnie super. Poprzednie dyski w
porywach wyciągały u mnie 39MB/s
- NCQ: tu się trochę zdziwiłem, bo okazuje się że mój chipset płyty głównej
tego nie obsługuje NCQ (mam nForce 4) - dopiero od nForce 4 w wersji SLI
albo Ultra
- grzanie: przez pierwsze kilka dni nie mogłem go dotknąć na dłużej niż
kilka sekund, bo tak się grzał. Ale jakby się "dotarł" teraz ma 45 stopni
przy otwartej obudowie. Max. temperatura pracy 60*C, obniżenie o 10*C
powoduje wzrost trwałości HDD o około 100%

Tylko żeby go zobaczyć "w całości" (a nie 128GB) to trzeba mieć WinXp z SP2.
Jak ma być dyskiem systemowym to SP2 musi być zintegrowane na płycie
instalacyjnej.

Pozdr.
MB