Re: Współpraca dysków ATA + sATA (system)

Autor: Alex Hawk <ayjay_at_o2cutthisstring.pl>
Data: Thu 07 Apr 2005 - 11:56:56 MET DST

p b wrote:
> Witam,
> interesuje mnie możliwość współpracy dysków ATA (Samsung 20GB) + sATA (Samsung
> 160GB), przy założeniu, że na tym drugim instalowany będzie Windows XP. W
> obecnej chwili posiadam konfigurację jak powyżej (oczywiście ujętą w dużym
> skrócie ;)) Niestety, po zainstalowaniu systemu Windows XP na dysku sATA, w
> żaden sposób nie mogę zmusić BIOS-u (Phoenix Award z płytą główną Abit IC7) do
> pokazania drugiego dysku (próbowałem już chyba wszystkich kombinacji w
> BIOS-ie, ale może coś przeoczyłem?). Wiem, że mógłbym uniknąć tego problemu
> [...]

nie znam sie na tej plycie, ale generalnie dysk podpiety do SATA
powinien byc widziany po odpaleniu dyskietki startowej (np. pod
FDISK'iem) , jednak przy instalacji windowsa instalator wymaga
doczytania sterownikow SATA z dyskietki (na poczatku instalacji) i
pozniej wszystko pojdzie (nie zapomnij tez o zrobieniu partycji
aktywnej).... Co do samego wyboru bootowania dysku w BIOSIE to powinna
byc opcja wyboru tego dysku , czasami roznie sie to nazywa np. SCSI....
niekoniecznie SATA...

pozdro OLO