Re: wydajnosc 2d nowych i stary kart graficznych

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Wed 06 Apr 2005 - 16:34:31 MET DST
Message-ID: <d30s8b$f9q$1@nemesis.news.tpi.pl>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

> Jakos gogolam i nic sensownaego nie moge wyszukac. A chodzi mi
> o testy porownawcze kart graficznych (nie tych profesjonalnych,
> lecz tych najbardziej popularnych modeli dostepnych w kazdym
> sklepie) ale w zastosowaniach 2d.

Ale co? W zasadzie kazda karta PCI/AGP/PCIE potrafi rysowac
proste figury geometryczne na poziomie sprzetowym. Co za roznica,
czy potrafi narysowac 30 czy 35 tysiecy prostokatow na sekunde?
Jestes w stanie otwierac tyle Windowsowych okienek na raz? :>

Istotne roznice to obslugiwane tryby Overlay, wbudowane filtry
i procedury skalowania obrazu, i tepe...
A te ciezko porownac, bo niemal kazdy producent ma jakies wlasne
technologie i nie sposob podciagnac je pod jakis wspolny
wyznacznik jak ilosc FPS w Quake'u.

> Czy jest istotna roznica w wydajnosci miedzy takimi kartami w
> 2d: edycja foto, edycja wideo w srodowisku Windows XP?

W pierwszym wypadku - zadnych. Calosc obrazu jest
przeciez edytowana w RAMie przez procesor. No... chyba,
ze chodzi Ci o tryb 30 bit. Karta graficzna moze miec co
najwyzej wplyw na jakosc obrazu. Ale to raczej zalezy od
producenta karty a nie ukladu (choc nie zawsze).

W drugim przypadku - karta moze miec kompensacje ruchu lub
wspomaganie odtwarzania strumieni mpeg, ale nie sadze, zeby
mialo to jakikolwiek wplyw na sam proces obrobki.

Zdrooweczka,
Vituniu.
Received on Wed Apr 6 16:35:23 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 06 Apr 2005 - 16:51:04 MET DST