Błąd ładowania serownika pamieci HIMEM.SYS.

Autor: Hipek <wars76_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 05 Apr 2005 - 21:12:35 MET DST

Witam szanowne grono grupowiczów! Być może ktoś spotkał się z podobnym
problemem i bedzie potrafil mi cos doradzic. Kolega ma starego kompa jeszcze
pentium 200 i na pokładzie 16MB pamieci RAM. Chciał użyc tego kompa jako
maszyna do pisania i prosil mnie żeby dla poprawienia wydajnosci zakupił mu
jakas dodatkowa pamieć RAM. Kupilem jeszcze 16MB: dwie koscie EDO po 8MB. Po
włozeniu system komputerowy kolegi uzyskał cale 32MB:))). Dodam ze
zainstalowany system to Win95 -> bardzo stabilny polecam:) Ok, ale nie w tym
rzecz, po wlaczeniu kompa pamiec zostala wykryta i memory test wskazuje owe
32MB natomiast system sie nie chce uruchomić i wyswietla następujacy
komunikat o błędzie:

Błąd ochrony systemu Windows.
Błąd w HIMEM.SYS wykryto niepewny obszar pamięci XMS; adres 01000006 XMS nie
został załadowany.

Restart i tryb awaryjny też nic nie daje, system nie chce się załadować.
Dodam jeszcze że po wyjęciu dodatkowych kości RAM udało się uruchomić
system. Nawet udało mi sie zainstalowac na tym sprzecie(16MB RAM) Win98 SE i
pod tym systemem po włozeniu dodatkowej pamieci też wyrzuca bład. Może ktoś
wie w jaki sposob obejść ten problem. Za wszelkie wskazówki i uwagi z góry
dziękuje.
Pozdrawiam!!!