tasiemki a dysk twardy

Autor: ct <a_at_a.pl>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 08:58:50 MET DST

Witam !
Nie mogę podłączyć dysku twardego za pomocą tasiemki 80pin ATA100/133 bo
jest wtedy niewidoczny.
Jeżeli użyję zwykłej starej 40 żyłowej tasiemki IDE (mam taką ze starego
kompa) to wszystko oprócz wolniejszego transferu wydaje się być w porządku.
Zaczyna mnie to drażnić bo korzystam z 3 komputerów, mam dwa dodatkowe dyski
twarde, które dosyć często do nich podłączałem przenosząc dane. Najpierw
pojawił się problem z jednym kompem, potem, za jakieś 6 miesiecy z drugim, a
potem z trzecim. W każdym przypadku musiałem przepiąć wsio na stare
tasiemki. W jednym wymieniłem miesiąc temu płytę główną i wszystko było
dobrze, tzn. dysk działał na kontrolerze i tasiemce ATA. Do wczoraj, kiedy
to po restarcie musialem przełączyć na starą tasiemkę bo dysk przestał być
widoczny.
Za wszelką pomoc będę dozgonnie wdzięczny,