Re: HDD na USB2

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[a>
Data: Sun 03 Apr 2005 - 20:41:14 MET DST

Johnny <moja_ocena@gazeta.pl> wrote:

> Czy dzis zakup poza Polska to problem? :-)

No tak ale to jest zakup, ktory trzeba sprawdzic, bo mozna trafic
identycznie wygladajacy "chinski wynalazek" lub "bardzo słaby chiński
wynalazek". Najlepiej to pojsc do sklepu i potestowac rozne, albo
przynajmniej spisac na jakim chipie sa zrobione i porownac specyfikacje tych
układów (datasheets producenta - neodio, silicon image, marvel czy co tam
jeszcze to produkuje).

> Gdybys mi jeszcze powiedzial ktory hdd box potrafi transferowac z
> predkoscia 20MB/s to bylbym bardzo wdzieczny.

No niestety nie podam modelu, ale jakos w jednym z tegorocznych Chip'ow bylo
skromne porownanie. Okazalo sie ze nawet kieszen z FireWire ogranicza
transfer z dysku.

Np. moj konwerter IDE->USB2 wyciaga z DVD 14.5x czyli jakieś 18MB/s, a
prawde mówiac liczyłem na sporo więcej. A gdzie tu mowa o wspomniaych
transferach 480Mb/s :-)

--
pozdrawiam
      Mikolaj