Jaka płyta główna do komputera biurowego?

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal_at_nie.spamuj.gazeta.pl>
Data: Sun 03 Apr 2005 - 14:14:54 MET DST

Witam.

Dostałem zadanie zaproponować zestaw do pracy w biurze (bez monitora) -
Word, Excel, Power Point, kilka innych specjalisycznych programów, takie
tam. Zestaw ma być cichy i stabilny. Żadnych gier, żadnego overclockingu.

Wykombinowałem sobie takie coś: (tu są ceny :>)
Proc: AMD Athlon 64 3000+ (socket 939) 590
RAM: DDR 2x 512MB Dual PC-400 TwinMos CL 2.5 390
DVD-R: Toshiba DVD+/-RW SD-R5372B bulk 245
HDD: Samsung SpinPoint 160 GB (SATA albo PATA) 371
Went.: Arctic Cooling Freezer 4 90
Zasilacz: Chieftec 360W (HPC-360-202DF) 145
Buda: Modecom Enjoy - czarna - bez zasilacza 150
Mysz: Logitech UltraX Optical Mouse OEM (B85) 60
        FDD 30
Klawa: Logitech Deluxe Access 75
Czytnik kart flash montowany w zatoce 5,25: 100
                                                ----------------
        Razem: 2246

Starałem się to zrobić najczytelniej jak się dało. Przyda się czcionka
proporcjonalna :)

Brakuje mi do tego płyty głównej. Towarzysze, pomożecie? :>
Płyta ma być stabilna, bez żadnych niepotrzebnych pierdół które się w tym
zestawie nie przydadzą. Układ dźwiękowy ma służyć do tego żeby było słychać
że mail przyszedł (głośniki w monitorze). Grafika zintegrowana, koniecznie
z DVI (podłączone do panelu LCD 19"). Najlepiej bez wyjca na chipsecie.

Kwestia ceny... Cały zestaw, wraz z softem (~600zł) nie może przekroczyć
3200zł. Sprzęt kosztować więc musi 2600. Da się za 350zł wygrzebać porządną
płytę ze zintegrowaną grafiką z DVI? Są w ogóle takie wynalazki?

I co towarzysze sądzicie o reszcie zestawu - może jakieś zmiany? Poddaję
propozycje pod rozpatrzenie gawiedzi :)

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//