Re: wgranie biosu na ECS K7VZA rev3

Autor: wik <wik_at_dokuro.org>
Data: Sat 02 Apr 2005 - 16:26:33 MET DST

MaYa wrote:
> Witam,
>
> plyta, o ktorej mowa w stopce sprawiala problemy, az w koncu padla -
> zawiesza sie na ekranie Updating ESCD. Slyszalem, ze remedium na tego typu
> problemy bedzie wgranie nowego biosu.

ja bym zaczal od wyciagniecia z plyty wszystkich zbednych do startu
urzadzen i zresetowania do defaultowych ustawien biosu.

> Albo, czy po prostu nie istnieje jakis sposob dla tej plytyt, kombinacja
> klawisz, by tuz po starcie zmusic ja do szukania nowego biosu na dyskietce ?

jesli to jest bios AMI, to:
sciagnij plik z nowa zawartoscia bios'a, kopiujac go na czysta dyskietke
zmien mu nazwe na 'amiboot.rom'. wloz dyskietke w paszcze floppa i przy
wlaczaniu zasilania przytrzymaj klawisze ctrl+home. uslyszysz jeden
pisk, pusc... i czekaj... uslyszysz 4 piski, wgrywanie biosa zakonczone.

a dla biosow awarda nie wiem czy jest taka awaryjna procedura.
normalnie dla awarda robisz tak:
dyskietka startowa, a w pliku autoexec.bat linie*:
awdflash nazwa_pliku_z_biosem
(*awdflash - czy jak go nazwali)

pzd.