temperatura CPU

Autor: Mikstur <hetkris_at_op.pl>
Data: Sat 02 Apr 2005 - 13:59:48 MET DST

Witam.
Mam taki oto problem. Od dwoch lat jestem szczesliwym posiadaczem ADAXA z
Athlonem 2000+. Tydzien temu zrobilem male odkurzanie i dodalem RAM (z 256 na
512). Zainstalowalem AIDE32 i w koncu zaczalem sie interesowac jak to tam
pracuje. Aida pokazuje zwykle temperature CPU rowna 62 st. C a plyty 33. To samo
BIOS. Na 100% obciazeniu CPU wyciaga 73 stopnie. Przejrzalem sobie pare stronek
i ze zgroza stwierdzilem, ze to sporo powyzej normy (pomijajac nawet forumowych
glupcow podajacych temp plyty jako temp CPU). Komp nigdy mi sie nie wieszal,
zawsze pracowal stabilnie, tylko, ze nie wiem czy ten piec jest od zawsze czy od
czasu odkurzania (moze cos spieprzylem, choc odkrecilem tylko wiatrak...). Nie
bawilem sie nigdy w podkrecanie. Jedyna modyfikacja to ten RAM. Sprawdzilem, ze
na golym 256 tez tak jest.

Pytanie: Czy te 63-70 stopni to bardzo zle? Czy powinienem cos z tym robic?
Jesli zle to czy konkretna oznaka beda jakies zwisy albo spadki wydajnosci czy
tez pieprznie mi czarny ekran i papa komputerku?

Szczegoly (podaje moze w nadmiarze. nie znam sie i nie wiem na 100% co jest
potrzebne):

-->Procesor:
AMD Athlon XP, 1674 MHz (6.25 x 268) 2000+, Thoroughbred-A, Seria A0

-->dodatkowe informacje o procesorze:
Typ obudowy 453 Pin PGA
Wymiary obudowy 4.95 cm x 4.95 cm
Liczba tranzystorów 37.2 milion(ów)
Technologia wykonania 6Mi, 0.13 um, CMOS, Cu
Rozmiar procesora (Die Size) 80 mm2
Napięcie rdzenia 1.50 - 1.65 V
Napięcie We /Wy 1.6 V
Typowa moc 44.9 - 61.7 W (zależna od szybkości procesora)
Maksymalna moc 49.4 - 67.9 W (zależna od szybkości procesora)

-->Czujnik:
Typ czujnika ITE IT8705F, National LM90
Dostęp do czujnika ISA 290h, SMBus 4Ch
Nazwa płyty głównej Gigabyte 7VA Series

-->Wiatrak na CPU.
Na srebrnym (aluminiowym?) radiatorze. Male czarne gowienko, kreci sie 4200 razy
na minute.

-->Wiatraki w obudowie.
Praktycznie nie ma. Jedyne co, to na karcie graf i na zasilaczu. Troche raza
puste miejsca na wiatraki w obudowie ale temp plyty jest chyba OK?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.