Re: Maxtor160GB uszkodzony czy moze wirus? Pomocy!

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 01 Apr 2005 - 10:03:33 MET DST

Użytkownik "sayonerka" <sayonerka@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:d2i1bd$aa3$1@inews.gazeta.pl...

> Haha no i dzieki Ci za to, bo znaczy ze chcesz pomoc ;)
> No niestety wszystko zrobione wg. tej strony:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;305098
> A atapi.sys dzieki SP4 jest jeszcze nowszy 5.0.2195.6699,
> wiec niestety wyglada na to, ze to nie w tym problem
> (mozliwe ze od tego sie zaczelo, ale teraz cosik sie ponadpisywalo
> i teraz nie ma kompletnej informacji o tym gdzie i co? - to tylko
> domysly laika).

Właśnie tak to wygląda czytając Twój pierwszy post, że system zamiast
pisać po dysku logicznym, nadpisywał partycję systemową. To typowy objaw
braku tego wpisu w rejestrze. Teraz natomiast możesz mieć inny problem,
z którym co prawda ja osobiście nigdy się jeszcze nie spotkałem - chodzi
o możliwość wystąpienia błędów przy pracy z partycjami założonymi przed
uaktywnieniem EnableBigLba. Proponuję więc usunięcie wszystkich partycji
i ponowne spartycjonowanie dysku według zasady: najpierw mała partycja
systemowa i postawienie systemu, potem wgranie SP4 i sprawdzenie
istnienia EnableBigLba, a dopiero na koniec spartycjonowanie reszty
dysku i sformatowanie pozostałych partycji.

Zastanawiam się jeszcze tylko, czy nie używasz jakichś niestandardowych
sterowników obsługujących kontroler dysków (np. nForce), wtedy możnaby
spróbować przywrócić standardowe sterowniki systemowe i potestować
system. Uaktualnienie BIOS-u, a właściwie BIOS-u kontrolera dysków, to
też czynność jaką powinieneś wcześniej wykonać.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/