Re: Problem z zawieszaniem sie routera Planet XRT-401C

Autor: Sebastian Bialy <heby_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 31 Mar 2005 - 12:26:34 MET DST

Robert G wrote:
> Od okolo 1,5 roku mam siec osiedlowa na routerze Planet XRT-401C. Jakies
> czas temu zaczely sie problemy z zawiwszaniem sie routera. Srednio raz na
> dobe zwisa. Zachowanie jest dosyc dziwne, nie mozna nawiazac nowych
> polaczen. Jesli wczesniej gg bylo online to chodzi dalej, strony wczesniej
> otwarte chodza, jednak nowe juz nie.

Sprawdź zasilanie (czy pod obciązeniem jest tyle ile ma być, pewnie 5V).
Żaden ze mnie ekspert z routerów, ale większośc pada z powodu słabego
zasilacza, który z czasem traci napięcie (wysychają kondensatory ?). Mi
udało się reanimować 3 sztuki tylko poprzez wstawienie zasilacza (albo
inny zasilacz niestabilizowany i własny stabilizator 5V do środka -
lepsze, bo zasilacz może byc bylejaki).

Efekty niskiego napięcia to miedzy innymi: możliwośc pingnięcia, ale nie
zalogowania się przez siec, interfejs RS232 zwracający smieci zamiast
tekstu, zwalnianie komunikacji (zapewne w wyniku strat pakietów). W
ogóle obniżenie napięcia powoduje przedziwne efekty.

--
Sebastian Bialy - heby@poczta.onet.pl