Re: co i jak testowac w uzywanym laptopie

Autor: uha <no1_at_epf.pl>
Data: Thu 31 Mar 2005 - 09:20:53 MET DST

Użytkownik antec napisał:
> mam pytanko tylez proste co nieoczywiste dla mnie -
> co i jak powinno sie przetestowac przy zakupie uzywanego
> laptopa ... macie jakies typowe sposoby sprawdzania lub
> wskazowki (np. ile czasu powinien pochodzic wlaczony itp)
> dzieki za wszelkie praktyczne pomysly ...

z grubsza sprawdzasz działanie wszystkich urządzeń ktore laptok posiada
i tak - uruchamiasz kompa:
wchodzisz do biosu - sprawdzasz czy nie ma hasła - jak jest prosisz o
podanie
uruchamiasz system operacyjny:
wkładasz urzadzenie do portu usb - sprawdzasz dzialanie
wkładasz karte pcmcia - sprawdzasz działanie
jeśli ma napęd dvd - uruchamiasz jakis film dvd - sprawdzasz działanie
uruchamiasz notatnik - wyklikujesz wszystkie klawisze po kolei zeby
zobaczyc czy nie jest ufajdana i co przede wszystkim działająca
jeśli ma irdę - sprawdzasz czy się łączy
wtykasz słuchawki do wejscia słuchawkowego i uruchamiasz jakies dzwięki:)
przyglądasz się matrycy na jasnym i na ciemnym tle zeby spojrzeć czy sa
jakies dead pixle, plamy itp
sprawdzasz czy zawiasy nie sa wyrobione - wychylasz w przód i tył
matryce ...
testujesz karte sieciową - i teraz jesli nie ma tam polaczenia to
ustalasz adres ip polaczenia sieciowego i potem go pingujesz lub
pingujesz petle zwrotna 127.0.0.1
testujesz modem albo za pomoca systemu operacyjnego albo podlanczajac
sie do linii ;)

pracujesz na baterii / bez baterii / na baterii - sprawdzasz czy ładuje
i ile się zużywa
eee ...
jest rano i mam zamęt podawałem tutaj wszystkie swoje myśli niepoukładane.
mi taki teścik zajal okolo 1,5h.

--
pozdrawiam serdecznie